tisdag 12 oktober 2010

Me Industries

Funderar du på ditt eget varumärke? Är du en Coca cola, en Pepsi eller lovar du en bättre vardag till de många människorna? Kanske är du en Disney och jobbar för att make people happy?

Jag funderar över det – vem är jag – om jag vore ett varumärke? Och vad betyder ett varumärkeslöfte när det bara är ord på ett papper?

Jag förespråkar handling framför handlingsplaner. Varför planera och inget göra? Effektiv kommunikation handlar till en del om att våga fånga tillfällen, att passa på när ett fönster öppnar sig. Inga fina strategiplaner kan hjälpa dig att få ett missat tillfälle tillbaka. God kommunikation är inga konstigheter. Här finns inget som är svårt eller hemligt. Här finns inget hokuspokus, det behövs inga simsallabim. Handling ger framgång. Jag kan inte hjälpa att jag funderar på det. Hur tillfället far så många företag och organisationer förbi - ur händerna.


Om jag var ett varumärke - så skulle jag önska att jag var Nike. Just do it.

1 kommentar:

  1. Kan inte du smitta resten av branschen med dessa klokskaper?!

    SvaraRadera